Drukuj

            Edukacja oparta na bezpośrednim doświadczeniu? Tak, dlatego 16 stycznia 2020 roku uczniowie klasy drugiej uczestniczyli w zajęciach przygotowanych przez ucznia klasy piątej pod kierunkiem  p. Magdaleny Hiszpańskiej na temat procesu powstawania soli, jej niezwykłych właściwości, sposobów wykorzystania w codziennym życiu, ale również zagrożeń z nią związanych.

IMG 20200116 092453

               Punktem wyjścia lekcji było odkodowanie hasła, obejrzenie bajki i przedstawienie prezentacji, by w oparciu o wiedzę przejść do części praktycznej – eksperymentowania. Dzieci obserwowały kryształki soli himalajskiej, kamiennej i morskiej, wykorzystując mikroskopy. Samodzielnie przygotowały roztwory soli, by przez kolejne 3 tygodnie obserwować proces krystalizacji. Próbowały również wyjąć kostkę lodu z miseczki wypełnionej wodą wykorzystując jedynie nitkę i szczyptę soli. Sprawdziły też jak zachowuje się jajko w roztworze soli bardziej i mniej nasyconym, dowiedziały się jaką funkcję spełnia lampa solna oraz szukały różnic między żelkiem zanurzonym w słonej i zwykłej wodzie. Zajęcia pozwoliły uczniom na wysnucie zaskakujących wniosków naukowych, dały możliwość poszukiwania wiedzy i samodzielnego dochodzenia do niej w drodze doświadczeń i pracy w grupie, ale także wspólnych zabaw w przyjaznej atmosferze.