SZKOLNY PROJEKT EDUKACYJNY

„PŁOCK DAWNIEJ I DZIŚ”

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Starej Białej

Rok szkolny: 2016/2017

Koordynator projektu: Jolanta Modrzejewska-Kubicz

Autor projektu:

  • Jolanta Modrzejewska-Kubicz

Odbiorcy projektu: uczniowie z klasy V

Termin realizacji: rok szkolny 2016/2017 (kontynuacja projektu z roku szkolnego 2015/2016)

Forma prezentacji: strona internetowa szkoły, gazetka ścienna

plock2

Cele:

  • popularyzacja wiedzy na temat przeszłości miasta Płocka (zwiedzanie zabytków i ciekawych miejsc w Płocku, poznawanie legend i ciekawostek Płocka),
  • wzmacnianie identyfikacji z miastem znajdującym się najbliżej miejsca zamieszkania uczniów,
  • kreowanie postaw patriotycznych,
  • uświadomienie dzieciom znaczenia jednostki w tworzeniu historii,
  • promowanie odmiennych od tradycyjnych form edukacji historycznej                   
    i polonistycznej,
  • pobudzanie samodzielności, otwartości i aktywności uczniów,
  • promowanie czytelnictwa (korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej).
  • Metody i formy pracy:

    - wycieczki do Płocka ( np. Muzeum Mazowieckie w Płocku, Muzeum Żydów Mazowieckich, kino w Płocku, Teatr Dramatyczny w Płocku, ZOO …),

    - samodzielne i wspólne czytanie tekstów literackich, informacyjnych o Płocku

    - korzystanie z Internetu, encyklopedii, prezentacji multimedialnych …,

    - własna twórczość plastyczna ( Szkolny Konkurs Plastyczny „Pocztówka  z Płocka”),

    -pogadanki,

    -przygotowanie plansz i prac plastycznych, literackich,

    -prezentacja efektów pracy na gazetce ściennej,

    -oglądanie filmów, albumów, fotografii, map...

    -wykorzystanie zasobów biblioteki szkolnej.

    herb plocka
  • Sposoby realizacji projektu

    • Czytanie i słuchanie utworów literackich i informacyjnych o Płocku (podczas lekcji języka polskiego i koła polonistycznego). Wykorzystanie zasobów biblioteki szkolnej.
    • Poznawanie biografii wybitnych płocczan (wykorzystanie zasobów biblioteki szkolnej).
    • Wycieczki do Płocka, warsztaty, lekcje muzealne, spacery, zwiedzanie.
    • Wskazywanie na fotografiach, ilustracjach wybranych zabytków Płocka              
       (wykorzystanie zasobów biblioteki szkolnej).
    • Wykonanie przez uczniów plansz dot. wybitnych postaci, zabytków Płocka i zaprezentowanie ich na gazetce ściennej.
    • Konkursy: plastyczny.
    • Pogadanki o Płocku dawniej i dziś.
    • Aktywne włączenie się w obchody różnych świąt, uroczystości na terenie Płocka.ratusz