14 czerwca uczniowie klas IV-VI odbyli wycieczkę autokarową pod opieką wychowawców do Kłodawy i Łęczycy.

Zwiedzanie zaczęliśmy od zwiedzania Muzeum Regionalnego na Zamku w Łęczycy. Wysłuchaliśmy ciekawych legend o diable Borucie, który łęczycki zamek obrał sobie na główną siedzibę. Na terenie zamku najczęściej można go spotkać jako szlachcica z rogami, w kontuszu i z szablą u boku albo jako sowę strzegącą skarbów w zamkowych lochach. W łęczyckiej warowni, jest zgromadzona największa w Polsce kolekcja ludowej rzeźby "diabelskiej", licząca ponad 400 eksponatów, z których część można oglądać na stałej wystawie etnograficznej. Na koniec wzięliśmy udział w zabawach plebejskich na dziedzińcu zamkowym -  strzelanie z łuku, machina rycerska.

Następnym etapem naszej wycieczki była Kopalnia Soli w Kłodawie. Windą zjechaliśmy na poziom 600 metrów pod ziemią. Spacerowaliśmy z przewodnikiem długimi wydrążonymi w soli korytarzami. Zwiedzając kopalnię, poznaliśmy historię powstania złóż kłodawskich, zobaczyliśmy komory solne, maszyny używane w podziemnym górnictwie solnym oraz podziemną kaplicę św. Kingi – opiekunki górników solnych. Dowiedzieliśmy się, że jest to jedna z dwóch kopalń na świecie, gdzie wydobywa się sól o różowym zabarwieniu. Na koniec każdy otrzymał "na drogę" po kilogramie soli, mimo że spod ziemi można było wywieźć ile się jej dało (ale w kieszeniach).