- Szczegóły
Pozostawanie w domu zmusza nas wszystkich nie tylko do nowej organizacji dnia, ale przede wszystkim do ustalenia nowego sposobu użytkowania urządzeń ekranowych oraz korzystania z Internetu. Do tej pory za pomocą smartfonów oraz innych urządzeń elektronicznych nastolatkowie kontaktowali się ze znajomymi, słuchali muzyki, przeglądali portale społecznościowe, oglądali filmiki czy grali w gry. Obecnie komputer z dostępem do sieci stał się niezbędnym narzędziem do nauki, nie tylko dla starszych, ale też dla młodszych uczniów. Tym sposobem czas spędzany przed ekranami może znacznie się wydłużać. Dodatkowo zmęczenie i stres związane z obecną sytuacją, zachęcają też do tego, by dla chwili odpoczynku i spokoju sięgnąć po tablet bądź telefon. Oczywiście media ekranowe mogą być atrakcyjnym elementem życia dzieci i młodzieży oraz życia rodzinnego, ale tylko pod warunkiem, że korzystamy z nich świadomie i z zachowaniem umiaru. Musimy bowiem pamiętać, że nadużywanie ekranów jest szkodliwe dla wzroku, negatywnie wpływa na rozwój mózgu oraz rozwój mięśni dłoni i może obniżać jakość snu.
- Szczegóły
Czy często zdarza się nam być nieuważnym? Chcielibyśmy powiedzieć, że rzadko, że na co dzień staramy się być uważni. Niestety, bardzo często nie jesteśmy świadomi tego, na czym skupia się nasza uwaga – wykonujemy jedną czynność, a po chwili łapiemy się na tym, że myśleliśmy już zupełnie o czymś innym. Wiele razy w ciągu dnia zdarza się, że jesteśmy nieuważni. Wykonujemy coś szybko, automatycznie, nie zastanawiając się nad działaniem, jakie podejmujemy.
- Szczegóły
Drodzy Rodzice i Uczniowie!
Za naszymi oknami rozkwitła wiosna! A wraz z nią pojawiają się małe żabki. Jak na pewno wiecie te małe płazy świetnie radzą sobie ze skakaniem, ale poza tym potrafią również w pełnym skupieniu siedzieć bez ruchu i to bardzo długo. Żabka jest symbolem uważności, o której jeszcze będziemy na pewno Wam pisać. Teraz zachęcamy Was do gry w uważność.
Pod linkiem znajdziecie grę, gotową do wydruku i zabawy!
Przyjemnej gry!
Alicja Kowalska,
psycholog szkolny
Strona 4 z 5