- Szczegóły
Drodzy Uczniowie, Drodzy Ósmoklasiści!
Specjalnie dla Was kilka inspiracji na relaks w domu.
Alicja Kowalska - psycholog szkolny
- Szczegóły
Sposób w jakim zazwyczaj się porozumiewamy w sytuacjach dla nas trudnych bywa nieprzyjemny, a co za tym idzie uniemożliwia nam przedstawianie swoich aktualnie odczuwanych potrzeb. Często zdarza się bowiem, że jesteśmy w tak bardzo silnych emocjach, że ciężko jest nam w danej chwili nad nimi zapanować, a nawet czasem wydaje się, że to one przejęły nad nami kontrolę. Przepełnieni, np. uczuciem złości, nie jesteśmy świadomi tego, jakie naprawdę uczucia i potrzeby kryją się w danym momencie za wszechogarniającą nas złością. Komunikacja w języku serca zakłada, że nawet w sytuacjach trudnych, zarówno my, jak i druga osoba wyrażamy swoje potrzeby, chcąc sprawdzić, czy będziemy w stanie je zaspokoić. To bowiem one często leżą u podstaw naszych problemów komunikacyjnych. W zależności od tego, czy nasze potrzeby są zaspokojone czy nie, wywołują w nas przyjemne lub nieprzyjemne uczucia. By móc się dobrze i z empatią dla siebie i drugiej osoby komunikować, należy pójść drogą 4 prostych korków - obserwacji, uczuć, potrzeb oraz prośby.
- Szczegóły
Drodzy Ósmoklasiści!
Życzę Wam powodzenia jutro i w kolejnych dniach Waszych egzaminów :)
Pamiętajcie, by dzisiaj o siebie zadbać - zrelaksować się, poćwiczyć i wyspać się.
Alicja Kowalska - psycholog szkolny
- Szczegóły
Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie!
Pragnę przypomnieć, że cały czas pozostaję do Waszej dyspozycji.
Alicja Kowalska,
psycholog szkolny
- Szczegóły
Nieubłagalnie zbliżają się egzaminy ósmoklasistów. Do ich rozpoczęcia pozostało już tylko kilka dni, co dla niektórych uczniów może być niezwykle stresującą sytuacją. Część z nich zaczęła już pewnie odczuwać w swoim życiu również skutki przeżywanego stresu– pojawiły się myśli o tym, że egzamin nie pójdzie dobrze, o tym, że pojawi się trema, albo o tym, że czegoś się zapomni. Są to oczywiście naturalne odczucia w chwilach, gdy naszym ciałem zaczyna władać stres.
- Szczegóły
Każdy wie, jak wygląda żyrafa, ale nie każdy wie, że jest ona ssakiem, który w stosunku do swojej masy ciała ma największe serce. Dzięki swojej długiej szyi spogląda na świat z szerokiej perspektywy – ma szeroki ogląd sytuacji i może objąć całokształt tego, co dzieje się wokół niej. Jest też bardzo silna fizycznie. I to właśnie te jej cechy sprawiły, że stała się ona symbolem „języka serca” w Porozumieniu bez Przemocy (PBP).
- Szczegóły
Rozwój społeczny dziecka – zadanie dla rodziców czy rówieśników?
Rozwój społeczny dziecka zaczyna się już w pierwszych dniach jego życia. Początkowe, nieliczne relacje dziecka, głównie z najbliższymi opiekunami, stopniowo poszerzają się o kolejne osoby zaangażowane w jego życie. W ten sposób ilość kontaktów społecznych rośnie, jednak nadal, w dużej mierze, są one ograniczone do osób dorosłych, ewentualnie starszego rodzeństwa. Dla rozwoju kompetencji społecznych dziecka niezwykle istotny, poza w/w, jest również kontakt z innymi dziećmi.
- Szczegóły
Drodzy Rodzice i Uczniowie!
Z okazji Dnia Dziecka wysyłam Wam szczególny prezent :)
Zajrzyjcie tu --> Kupony na Dzień Dziecka
Alicja Kowalska - psycholog szkolny
- Szczegóły
Drodzy Rodzice!
Zobaczcie ile dobrego niosą ze sobą dobre słowa i przytulanie dzieci. Stosujcie je często!
Alicja Kowalska, psycholog szkolny
- Szczegóły
Wszystkie dzieci posiadają pewną wrodzoną i naturalną cechę, dzięki której tak szybko potrafią się uczyć – są ciekawe otaczającego ich świata. Ta niczym nieograniczona ciekawość sprawia, że chętnie zdobywają wiedzę, podejmują wyzwania, działają i poszerzają swoje umiejętności. Dzieci mają ogromne pokłady wewnętrznej motywacji, która wciąż pcha je do przodu i otwiera przed nimi nowe możliwości. Niestety, czasem zdarza się tak, że po pewnym czasie cała ta energia i odwaga słabnie. Dzieci nie mają ochoty aktywnie uczestniczyć i tworzyć swojego życia, stają się za to raczej jego biernymi odbiorcami.
Co i jak robić, by wspierać motywację i by dzieci pozostawały jak najdłużej ciekawe tego, co je otacza?
Strona 2 z 5